هاست ویندوز و مزایای استفاده از هاست ویندوز

هاست ویندوز چیست

هاست ویندوز

هاست ویندوز به وب سایت هایی گفته می شود که از طریق سیستم عامل ویندوز میزبانی می شوند. میزبانی ویندوز به طور گسترده به دلیل مدیریت قدرتمند، مقیاس پذیری و ویژگی های محرمانه شناخته شده است، و همچنین برای راه اندازی مشاغل در اینترنت محبوب است. در واقع برای اینکه بدانید هاست ویندوز چیست باید توجه داشت که هاست ویندوز سرویسی است که اگر قصد دارید از اپلیکیشن های خاص مایکروسافت مانند سایت های سرور فعال (ASP) استفاده کنید و همچنین برنامه ای برای توسعه وب سایت خود با مایکروسافت داشته باشید. صفحه اصلی، شما باید از آن استفاده کنید. از نظر پایگاه داده، MS SQL با هر محیط میزبانی سازگار است، اما پایگاه داده MS Access فقط توسط هاست ویندوز ارائه می شود.

هاست ویندوز چیست

در این مقاله به شما می گوییم هاست ویندوز و مزایای استفاده از هاست ویندوز آن آشنا می شویم.

در این مقاله ویندوز یکی از پرطرفدارترین سرویس های میزبانی وب می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های فنی بسیار عالی برای بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها در اولویت قرار دارد. اما قبل از اینکه وارد جزئیات میزبانی ویندوز شویم، باید بدانیم هاست ویندوز چیست.

در مورد انواع خدمات هاست، انتخاب زیادی وجود ندارد زیرا فقط دو نوع هاست اصلی برای خرید وجود دارد، هاست ویندوز و هاست لینوکس و البته بقیه هاست توسط هاست لینوکس ایجاد می شود. یکی از محبوب ترین و رایج ترین بحث های فنی این است که کدام سیستم عامل بهتر است لینوکس یا ویندوز. اگرچه هر دو نوع هاست دارای مزایا و معایب خود هستند، اما هر دو در تجزیه و تحلیل جانبی محبوب هستند.

خرید هاست ویندوز دارای نقاط قوت خاصی است که اگرچه از بسیاری جهات از لینوکس عقب است اما به عنوان یک سیستم میزبانی برتر است. در طول سال ها، به لطف جذابیت و بازار انبوه، برنامه های خود را از جهات مختلف تغییر داده است و به عنوان یک سیستم میزبانی، بسیاری از زبان های برنامه نویسی را که قبلا غیرممکن تلقی می شدند، پشتیبانی می کند و به تکامل خود ادامه می دهد.

در حال حاضر بر روی سرورهای اکثر شرکت های میزبانی وب دو نوع هاست ویندوز و هاست ویندوز خارج از ایران وجود دارد. در اکثر شرکت های هاستینگ کنترل پنل هاست ویندوز پلسک است.

هاست ویندوز چیست و مزایای استفاده از هاست ویندوز

سرور مجازی ویندوز چیست

VPS مخفف Virtual Private Server است. سرور VPS یکی از محبوب ترین سرویس های میزبانی است که می توانید برای وب سایت خود انتخاب کنید.

سرور مجازی ویندوز چیست ؟از فناوری مجازی سازی برای ارائه منابع سرور اختصاصی (خصوصی) چند کاربره استفاده می کنند. هنگامی که یک VPS خریداری کردید، می توانید از سرور خود با هر سیستم عاملی که نیاز دارید استفاده کنید. Windows Virtual Server سروری است که بر اساس سیستم عامل ویندوز پیکربندی شده است. همانطور که می دانید چندین وب سرور وجود دارد که بهترین آنها IIS و Apache هستند. وب سرور مورد استفاده ویندوز معمولا IIS است.

مزایای‌ هاست ویندوز

دو پلتفرم اصلی میزبانی سرور میزبانی وب لینوکس و سرور میزبانی وب ویندوز هستند، اگرچه همیشه در بسیاری از محافل بحث های داغی در مورد برتری آنها به خصوص در زمینه میزبانی وب وجود داشته است. علاوه بر این، انتخاب سیستم عامل شما (OS) ممکن است بر نحوه عملکرد سرور و نحوه تعامل شما با آن تأثیر بگذارد.

در برخی موارد، ممکن است تفاوت بین استفاده از هر سیستم عامل روی سرور خود را متوجه نشوید. با این حال، اگر می خواهید یک سرور راه اندازی و خریداری کنید یا از یک سرور اختصاصی استفاده کنید، احتمالاً به جزئیات بیشتری توجه خواهید کرد، از جمله اینکه کدام پلتفرم برای شما بهترین است.

در این مقاله به این می پردازیم که چرا باید به سیستم عامل مورد استفاده سرور خود و نحوه تصمیم گیری صحیح بین گزینه های هاست لینوکس و ویندوز و مزایای‌ هاست ویندوز و معایب آن توجه کنید.

سادگی و راحتی

مایکروسافت ویندوز پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی را ایجاد کرده است که استفاده از آن را آسان تر می‌کند. هنگام استفاده از یک برنامه طراحی وب محبوب، داشتن میزبانی ویندوز کار را بسیار آسان می‌کند. برنامه‌های میزبانی وب ویندوز واقعاً قابل درک بوده و کار کردن با آن ساده است. این به این دلیل است که اکثر کاربران در سراسر جهان به خوبی با سیستم عامل ویندوز آشنا هستند. در حین استفاده از میزبانی وب سایت مبتنی بر ویندوز، نیازی به یادگیری زبان فنی جدید مربوط به اینترنت نیست. همچنین اگر قصد دارید برنامه‌های مبتنی بر ویندوز را توسعه دهید، پلتفرم ویندوز بیشتر پیشنهاد می‌شود، زیرا لینوکس از برنامه‌های ویندوز پشتیبانی نمی‌کند.

استفاده از دیتابیس MsSQL

سرورهای میزبان ویندوز دارای پایگاه داده مایکروسافت ویندوز (غیر از لینوکس) هستند. سرورهای میزبانی ویندوز در مقایسه با پایگاه داده MySQL که از انواع دیگر میزبانی استفاده می‌شود، جمع آوری داده‌های بیشتری را ارائه می‌دهند.

برنامه های تحت ویندوز

پلتفرم میزبانی ویندوز برای اکثر وب سایت‌هایی که از دات نت و ویژوال بیسیک استفاده می‌کنند خوب است. پلتفرم میزبانی ویندوز، امکانات خوبی را در اختیار چنین وب سایت‌هایی قرار می‌دهد تا با استفاده از دات نت و ویژوال بیسیک اقدام به ساخت صفحات وب کنند.

همچنین وب سایت‌هایی که از ASP (Active Server Pages) استفاده می‌کنند، از برنامه‌های میزبانی وب ویندوز پشتیبانی کامل می‌کنند.

معایب‌ هاست ویندوز

هزینه بیشتر نسبت به سرور لینوکس

بسته‌های میزبانی وب ویندوز نسبت به سایر بسته‌های میزبانی وب یونیکس هزینه بیشتری دارند. پرا که بر خلاف رایگان بودن سرور لینوکس، پلت فرم میزبانی وب ویندوز رایگان نیست. علاوه بر این، اجازه اجرای نرم افزارهای اصلی وب رایگان را نمی‌دهد. بنابراین هزینه کلی استفاده از سرورهای میزبانی وب ویندوز بیشتر است که از معایب هاست ویندوز به شمار می رود.

عدم پشتیبانی از برنامه‌های غیر ویندوزی

سرورهای میزبان ویندوز نمی‌توانند وب سایت‌هایی را اجرا کنند که از نرم افزارهای کاربردی وب مانند CGI یا PERL استفاده می‌کنند. این نرم افزارهای کاربردی برای استفاده در سرورهای برنامه یونیکس توسعه یافته اند و‌هاست ویندوز با آنها سازگاری ندارد.

پایین‌تر بودن سرعت سرور

سرعت سرورهای‌هاست ویندوز کمتر از سرورهای‌هاست یونیکس است. بنابراین وب‌سایت‌هایی که محتوا را با سرعت به کاربران آنلاین ارائه می‌کنند، با استفاده از خدمات میزبانی لینوکس بهتر اجرا میشوند. همچنین سرورهای میزبان ویندوز باید بارها و بارها راه‌اندازی مجدد شوند. این باعث کاهش زمان کار شبکه یک وب سایت و ایجاد تاخیر در جابجایی از یک صفحه وب به صفحه دیگر می‌شود.

برای ارائه دهنده هاست ویندوز چه نکاتی را باید در نظر گرفت

برای ارائه دهنده هاست ویندوز چه نکاتی را باید در نظر گرفت

به طور خلاصه می‌توانی گفت اگر وب سایت شما با استفاده از میزبانی وب ASP.NET ساخته شده است، باید از یک سرور ویندوز استفاده کنید. برای ارائه دهنده هاست ویندوز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

وب سایت شما با ASP.NET توسعه یافته است

اگر وب سایت شما با ASP.NET توسعه یافته است، این یک راه‌حل عالی برای آن‌ها است یا یک سرور ویندوزی خواهد بود زیرا وب‌سایت شما با میزبانی ویندوز سازگار است. به این ترتیب در درازمدت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و بدون مواجهه با چالش های مهم، قادر خواهید بود وب سایت خود را مدیریت کنید.

علاوه بر این انواع، می توانید چندین عملکرد داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید به سرور ایمیل Microsoft Exchange دسترسی داشته باشید. این به شما کمک می کند تا ایمیل خود را بدون مواجهه با چالش های بزرگ مدیریت کنید. به طور مشابه، شما هستید که شروع به استفاده از ویژگی ها و مدیریت خود بر اساس نیازهای خود می کنید.

اگر اهل فن نیستید، باید به جای لینوکس سراغ ویندوز بروید. این به این دلیل است که برای مدیریت آن به تخصص زیادی نیاز ندارید. شما می توانید بدون مواجهه با چالش های زیادی به کار بر روی طرح میزبانی خود ادامه دهید. معمولاً برای مدیریت برنامه هاست خود به کمک یک متخصص فنی نیاز نخواهید داشت. در عوض، می توانید آن را سفارشی کنید و طرح خود را بسازید.

پشتیبانی از فریمورک های ویندوز

بسیاری از برنامه های کاربردی وب یا وب سایت هایی که برای اجرای برنامه های کاربردی ویندوز طراحی شده اند با فناوری های مایکروسافت از جمله چارچوب توسعه ASP.NET ساخته شده اندکه پشتیبانی از فریمورک های ویندوز است. اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب ویندوز برنامه هایی را ارائه می دهند که شامل پشتیبانی از برنامه های توسعه یافته در ASP.NET می شود. به نسخه ASP.NET که توسط میزبان وب ویندوز پشتیبانی می شود توجه کنید. آخرین نسخه فریمورک ASP.NET 4.0 است، اما برنامه های کاربردی وب که قصد دارید روی سرور وب خود نصب کنید ممکن است به نسخه قدیمی تر ارتقا داده شوند. به طور کلی، نسخه های ASP سازگاری با عقب را ارائه می دهند، به این معنی که یک برنامه وب ساخته شده با نسخه 2.0 از دات نت فریم ورک می تواند نسخه 4.0 را اجرا کند. با این حال، مواجه شدن با مشکلات سازگاری که می تواند بر عملکرد وب سایت یا برنامه وب شما تأثیر بگذارد، غیر معمول نیست. به همین دلیل، مهم است که مطمئن شوید راه حل میزبانی ویندوز شما با چندین نسخه ASP.NET نصب شده است تا سازگاری و پایداری سرور شما به حداکثر برسد.

علاوه بر ASP.NET، میزبان وب ویندوز شما باید بتواند برنامه های توسعه یافته با سایر فناوری های توسعه وب محبوب مانند PHP یا Perl را اجرا کند. بسیاری از برنامه های وب منبع باز با PHP ساخته شده اند، بنابراین ممکن است بخواهید مطمئن شوید که PHP (ترجیحاً PHP 5 یا بالاتر) در لیست ویژگی های Windows Provider شما گنجانده شده است.

سازگاری سرور پایگاه داده با راه حل میزبانی ویندوز شما

یکی از ویژگی های که باید در هر برنامه میزبانی وب با کیفیت گنجانده شود، سرور پایگاه داده است. سرورهای پایگاه داده، مانند MySQL یا MS SQL Server، برنامه هایی هستند که جمع آوری، ذخیره و ارائه داده ها در یک برنامه وب یا وب سایت. به عنوان مثال، سرور پایگاه داده پیام های شما را در توییتر یا اطلاعیه هایی که در فیس بوک ارسال می کنید ذخیره می کند.

اگر می خواهید یک برنامه وب مانند پلت فرم وبلاگ نویسی وردپرس را در میزبان میزبان وب سایت خود نصب کنید، به سرور پایگاه داده نیاز دارید. اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب ویندوز پایگاه داده های MySQL را ارائه می دهند، زیرا آنها منبع باز و ارزان تر هستند. برای اطمینان از اینکه سرور شما با اکثر برنامه های کاربردی وب سازگار است، ایده خوبی است که یکی از آن ها را انتخاب کنید که شامل MySQL، MS Access و MS SQL Server است که رایج ترین فرمت های پایگاه های داده ای هستند که شما ملاقات می کنید.

جنبه دیگری که باید در نظر گرفته شود، تعداد پایگاه های داده و ظرفیت پایگاه داده ارائه شده توسط میزبان وب ویندوز شما است. به عنوان مثال، اگر شما دو وب سایت جداگانه در سرور خود دارید یا اگر برنامه های پیچیده ای داشته باشید که بیش از یک پایگاه داده کار می کنند، ممکن است به پایگاه های اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید. برخی از ارائه دهندگان مقدار فضای دیسک اختصاص داده شده به پایگاه داده خود را محدود می کنند، که می تواند به مشکلات منجر شود، اگر یک برنامه برای داده های فشرده را با نیازهای عملکرد بزرگ شروع کنید.

سازگاری سرور پایگاه داده با راه حل میزبانی ویندوز شما قبل از انتخاب سرویس میزبانی وب ویندوز، شما باید پیکربندی سرورهای پایگاه داده ارائه شده با طرح، از جمله تعداد و اندازه پایگاه های داده را در نظر بگیرید. این اقدام احتیاطی ساده به شما کمک خواهد کرد تا از بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کنید.

خرید سرور ویندوز

خرید سرور ویندوز

اگر قصد راه اندازی سرور خود را دارید که یک سرور اشتراکی، مجازی و اختصاصی است، دانستن مزایا و معایب هاست لینوکس و ویندوز بسیار مهم است. انتخاب سیستم عامل شما تقریباً بر هر جنبه ای از نحوه تعامل شما با آن تأثیر می گذارد، بنابراین نباید آن را ساده انگاشت.

در بیشتر موارد، مردم لینوکس را به عنوان گزینه پیش فرض برای سرور شما توصیه می کنند. زیرا منبع باز، بسیار مقیاس پذیر و (از لحاظ فنی) امن تر است. دورانی که ویندوز اصلا نمی توانست با هاست رقابت کند، گذشته است. امروزه ممکن است سرورهای ویندوز به اندازه همتایان خود محبوب نباشند، اما همچنان مزایای خود را دارند، مانند سهولت استفاده در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره و خرید سرور ویندوز بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *