هاست دانلود چیست – مزایا و انواع هاست دانلود

هاست دانلود چیست - مزایا و انواع هاست دانلود

هاست دانلود

در این مقاله می گوییم هاست دانلود چیست. سرویس میزبانی فایل یک سرویس میزبانی اینترنتی است که منحصراً برای میزبانی فایل های کاربر طراحی شده است. برای اینکه بدانیم هاست دانلود دقیقا چیست، می توان گفت که اطلاعات کاربر بر روی یک سرور ذخیره می شود و در سراسر اینترنت در اختیار کاربران قرار می گیرد. داده های ذخیره شده ممکن است متعلق به یک یا چند کاربر باشد. کاربران می توانند از طریق FTP یا HTTP به این داده ها دسترسی یا بازیابی کنند. در این مقاله شما را با هاست دانلود، هاست دانلود چیست – مزایا و انواع هاست دانلود آشنا می کنیم.

هاست دانلود

هاست دانلود چیست

هاست دانلود چیست؟ سرویس میزبانی فایل یک سرویس میزبانی اینترنتی است که به طور خاص برای میزبانی فایل های کاربر طراحی شده است. دانلود هاست به کاربران این امکان را می دهد که فایل های خود را بر روی سرور آپلود کنند و سپس با داشتن رمز عبور یا احراز هویت، از رایانه، تبلت، گوشی هوشمند یا دستگاه شبکه دیگر، توسط همان کاربر یا احتمالاً سایر کاربران و از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند. در بیشتر موارد، سرویس ها با خرید هاست امکان دسترسی به HTTP و FTP را فراهم می کنند. خدمات مرتبط شامل میزبانی نمایش محتوا، ذخیره سازی مجازی و پشتیبان گیری از راه دور است.

می توانید از هر دو هاست لینوکس و ویندوز به عنوان میزبان دانلود استفاده کنید.

تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی

در یک هاست معمولی، کاربر محدود به محدودیت های فیزیکی سروری است که وب سایت روی آن میزبانی می شود. کلیک کنید تا بفهمید هاست چیست. اما در مورد هاست دانلود اینطور نیست. در اینجا یک پیکربندی منحصر به فرد وجود دارد که به شما امکان می دهد داده ها را از شبکه ای از چندین سرور استخراج کنید.

تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی میزبانی دانلود بیشتر شبیه یک ابر (سرورهای راه دور مختلف) است که درخواست دسترسی به داده های ذخیره شده در شبکه ای از سرورهای فیزیکی واقعی را دارد. هاست دانلود به عنوان یک راه حل میزبانی مقرون به صرفه عمل می کند که قابل اعتماد و همچنین مقیاس پذیر است. هاست دانلود مانند هاست های دیگر بر روی کنترل پنل های مختلفی مانند پلسک، دایرکت ادمین، سی پنل و… ارائه می شود.

مزایای هاست دانلود

مزایای هاست دانلود عبارت است از:

امنیت

همه ما می دانیم که امنیت داده ها برای تقریبا همه تامین کنندگان مهم است. میزبانی فایل از طریق رمزگذاری و پشتیبان گیری سطح بالایی از محافظت را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، داده های شما در یک کامپیوتر در نقطه دیگری از جهان ذخیره می شود. اگر رایانه و اطلاعات ذخیره شده روی آن را گم کنید، همچنان می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

همکاری متمرکز با مدیران سایت

یکی دیگر از مزایای این پلتفرم ها این است که داده های آنها بر روی کار با کارکنان سایت متمرکز است. شما هر آنچه را که برای کارمندان خود نیاز دارید در سرور دارید. مهم نیست که فایل های شرکت چگونه پیکربندی شده اند، دقیقاً اسناد مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.

دسترسی آسان

میزبانی فایل یا سرویس ابری به کاربران این امکان را می دهد که در صورت تمایل به راحتی به حساب های خود دسترسی داشته باشند. بنابراین می توانید به داده ها در هر جایی دسترسی داشته باشید.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری معیار متفاوتی است. سرورها را می توان در صورت نیاز کوچک یا بزرگ کرد. همانطور که تجارت شما رشد می کند، می توان از آنها برای ذخیره سازی یا قدرت محاسباتی استفاده کرد.

بهره وری بالا

هاست دانلود می تواند مقدار زیادی پول را ذخیره کند. برای راه اندازی سرور خود نیازی به سرمایه گذاری زیادی روی دستگاه ها و تجهیزات ندارید. همچنین نیازی به خرید زیرساخت های مرتبط و گران قیمت ندارید.

در ارائه‌دهنده هاست دانلود به دنبال چه چیزی باشیم

انواع هاست دانلود

انواع هاست دانلود بر اساس سیستم عامل ، کارکرد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می شوند.

براساس سیستم عامل

لینوکس

هاست لینوکس با PHP و MySQL سازگار است که از اسکریپت هایی مانند WordPress، Zen Cart و phpBB پشتیبانی می کند و کنترل پنل آن دایرکت ادمین و سی پنل می باشد. کلیک کنید تا بدانید دایرکت ادمین چیست.

پنجره ها

از طرف دیگر هاست های ویندوز از ویندوز به عنوان سیستم عامل سرور خود استفاده می کنند و فناوری های مخصوص ویندوز مانند ASP را ارائه می دهند. NET، Microsoft Access و Microsoft SQL Server (MSSQL) برای سرورهای ویندوز هستند.

 بر اساس عملکرد
مشترک

تفاوت بین این دو نوع سروری است که وب سایت شما در آن ذخیره می شود. در هاست اشتراکی، وب سایت شما در کنار سایر وب سایت ها میزبانی می شود. در واقع منابع سرور بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود.

انحصاری

در برنامه های هاست اختصاصی وب سایت شما برای خود سروری دارد که کاملا مستقل و مجزا کار می کند و تنظیمات خاص خود را دارد و توسط کاربر مدیریت می شود و کاربر می تواند از تمامی منابع سرور استفاده کند.

بر اساس موقعیت جغرافیایی
ایران

بر اساس موقعیت جغرافیایی می توان سرورها را در داخل ایران تهیه کرد که از نظر در دسترس بودن و سرعت لود بالاتر برای کاربران داخل ایران مقرون به صرفه تر است.

خارج

سرورهای خارج از ایران بیشتر برای کاربران بین المللی هستند و منابع بالاتری نسبت به سرورهای داخل ایران دارند و البته گرانتر از سرورهای داخل ایران هستند.

در ارائه‌دهنده هاست دانلود به دنبال چه چیزی باشیم

در ارائه‌دهنده هاست دانلود به دنبال چه چیزی باشیم

در ارائه‌دهنده هاست دانلود به دنبال چه چیزی باشیم ؟ برای پاسخ به این سوال باید به موارد زیر توجه کرد

به‌صرفه‌بودن

این فاکتور بسیار مهم است که به ساختار قیمت گذاری نگاه کنید، حتی اگر مواردی وجود داشته باشد که ممکن است در مورد خدمات مورد پسند شما باشد. در طرح اولیه مشخص کنید که سرور مربوطه چقدر فضای ذخیره سازی را فراهم می‌کند؟ هزینه پهنای باند به ازای هر گیگابایت چقدر است و چند فایل را می‌توان به طور همزمان قبل از اعمال هزینه‌های اضافی، بارگذاری کرد؟

آسان‌بودن مدیریت فایل‌ها

اکثر کاربران تجاری از خدمات میزبانی فایل سی پنل استفاده می کنند زیرا ذخیره اسناد الکترونیکی را آسان می کند. بهترین میزبانی فایل یا خدمات میزبانی پشتیبان به شما امکان می دهد تا فایل های خود را بهتر پشتیبان گیری و سازماندهی کنید. از آنجایی که نسخه‌های قبلی فایل‌ها حفظ می‌شوند، ردیابی تغییرات اسناد را نیز آسان‌تر می‌کنند. برای اینکه بدانید سی پنل چیست کلیک کنید.

فضای کافی برای میزبانی فایل‌های حجیم

این یک سوال بزرگ است که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آن فکر کنید زیرا این امر می‌تواند تا حد زیادی تعیین کند که در نهایت چه سرویسی را انتخاب کنید. اگر کسب‌وکار شما فایلهای زیادی را برای ذخیره ندارد، ممکن است نیازی نباشد که بیش از 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید.

پهنای باند کافی هاست دانلود

برخی از هاست‌ها فقط از انواع فایل خاصی پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که باید مطمئن شوید فایل‌هایی که می‌خواهید آپلود کنید با سرویس شما سازگار هستند. این را می‌توان به راحتی با بررسی لیستی از مواردی که آنها در سایت خود اجازه می‌دهند یا تماس با خدمات مشتری انجام داد.

لوکیشن هاست دانلود

آیا می‌دانستید که مکان سرور میزبانی وب شما نقش مهمی‌در عملکرد وب سایت شما دارد؟

اگر این را نمی‌دانستید، نگران نباشید. حتی برخی صاحبان وب سایت باتجربه متوجه نمی‌شوند که محل فیزیکی سرور چگونه می‌تواند بر سرعت وب سایت، زمان بارگذاری، رتبه بندی سئو و حتی مطابقت قانونی تأثیر بگذارد.

مکان سرور به سادگی به مکان فیزیکی مرکز داده که در آن وب سایت شما میزبانی می‌شود، اشاره دارد.

فرض کنید وب سایت شما دارای یک مرکز داده در ایالات متحده است، اما پایگاه مشتریان شما در درجه اول در اروپا است. هنگامی‌که کاربران در اروپا به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، باید از مرکز داده ایالات متحده ارائه دهنده میزبانی وب شما عبور کند تا به کاربران اروپایی مربوطه دسترسی پیدا کند. همانطور که تصور می‌کنید، اتصال بین قاره‌ها زمان می‌برد. و به یاد داشته باشید، زمان برای مشتریان طلا است.

 پشتیبانی از پروتکل FTP

FTP (پروتکل انتقال فایل) یک پروتکل شبکه برای انتقال فایل‌ها بین رایانه‌ها از طریق اتصالات پروتکل کنترل انتقال/پروتکل اینترنت (TCP/IP) است. در مجموعه TCP/IP، FTP یک پروتکل لایه کاربردی در نظر گرفته می‌شود.

در یک تراکنش FTP، کامپیوتر کاربر نهایی معمولا میزبان محلی نامیده می‌شود. دومین کامپیوتر درگیر در FTP یک میزبان راه دور است که معمولا یک سرور است. هر دو کامپیوتر باید از طریق شبکه متصل شده و به درستی پیکربندی شوند تا فایل‌ها از طریق FTP منتقل شوند. سرورها باید برای اجرای سرویس‌های FTP راه اندازی شوند و کلاینت باید نرم افزار FTP را برای دسترسی به این سرویس‌ها نصب کرده باشد.

استفاده از فناوری RAID جهت جلوگیری از دست رفتن اطلاعات

چه بدلیل خرابی سیستم و یا رویداد از دست دادن داده، همیشه یک نسخه پشتیبان فعلی از اطلاعات خود آماده داشته باشید.

از دست دادن داده‌ها بیشتر به دلیل خرابی سخت افزار یا نرم افزار و به دنبال آن خطاهای انسانی و حملات بدافزار رخ می‌دهد. انتخاب پیکربندی مناسب RAID و کنترلر سخت افزاری RAID می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات کمک کند.

محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین پیکربندی‌های RAID RAID 0، RAID 5 و RAID 6 هستند.

ارائه آمار دقیق از میزان اطلاعات دانلود شده در سی‌پنل

اگر می‌خواهید بدانید چه مقدار فضایی را در حساب هاست خود استفاده می‌کنید، بهترین ابزار استفاده از Disk Usage در cPanel است.

خرید بهترین هاست دانلود

همه می‌دانند که وب سایت‌ها، برای موفقیت هر کسب و کار دیجیتالی در دنیایی که به طور فزاینده ای توسط فناوری هدایت می‌شود ضروری هستند. علاوه بر این، سایتها کارآمدترین راه برای برقراری ارتباط و دیده شدن هستند.

اگر نیاز به ایجاد یک وب سایت برای تجارت الکترونیک خود دارید یا فقط می‌خواهید پروژه وبلاگ خود را ایجاد کنید و یا هاست دانلود تهیه کنید، قبلاً با این سؤال روبرو شده اید که چگونه بهترین سرویس میزبانی وب سایت را انتخاب کنید؟

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در اینترنت، انتخاب خرید بهترین هاست دانلود واقعاً دشوار است. علاوه بر نگرانی در مورد نحوه طراحی و محتوای وب سایت، کسانی که می‌خواهند یک وب سایت راه اندازی کنند ممکن است دچار سردرگمی‌شوند که کدام شرکت را برای اعتماد به صفحه خود انتخاب کنند.

 میزان پایداری و بالا بودن سایت (آپتایم)

هیچ چیز در اینترنت ناامید کننده‌تر از کلیک کردن روی یک لینک و باز نشدن سایت مورد نظر نیست.

این مشکل نه تنها کاربر، بلکه خود گوگل را نیز آزار می‌دهد، که ارزش کمتری در نتایج جستجوی ارگانیک برای آن آدرس می‌دهد. بنابراین، مطمئن شوید که سرویس میزبانی وب سایتی که استفاده می‌کنید مثل شرکت وب رمز بهترین کیفیت در دسترس را ارائه می‌دهد.

ذخیره سازی در دسترس

بسته به هدف وب سایت خود، به فضای ذخیره سازی زیادی یا کمی‌برای فایل‌هایی که به آن اضافه می‌کنید نیاز خواهید داشت. صرف نظر از اینکه مورد شما کدام است، همیشه توصیه می‌شود سرویسی را تهیه کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. جهت مشاوره میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز در ارتباط باشید.

 ترافیک ماهانه

ممکن است این را ندانید اما برخی از خدمات میزبانی وب سایت محدودیت ترافیک ماهانه دارند. در عمل، این بدان معناست که پس از یک مقدار مشخص دسترسی، سرور هزینه اضافی برای “بازدید کنندگان اضافی” دریافت می‌کند یا نمایش وب سایت شما را در وب متوقف می‌کند.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *