تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در چیست | تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

سرور مجازی


تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی و یا فرق بین سرور مجازی با سرور اختصاصی بسیاری معنا و یا کاربرد سرور را نمی دانند؛ بیایید سرور را یک سیستم کامپیوتر همیشه و هر ثانیه روشن و در دسترس فرض کنیم. وقتی که این که محدودیت دسترسی فقط در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن سرور را سرور تحت شبکه می نامیم. سرور تحت شبکه به این معنا خواهد بود که تمام کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر دستور می گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را از طریق کمک آن تامین می کنند. حال در پایین شما را با مفهوم سرور اختصاصی و سرور مجازی آشنا می کنیم.

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی افراد و یا کاربران به منابع قوی و بالای سخت افزاری احتیاج دارند و طرح های گوناگون سرویس اشتراکی و مجازی برای آن ها کفایتی نمی کند .

از دلایلی که باعث می شود تا کاربران سرورهای اختصاصی را انتخاب کنند:

  • بازدیدکنندگان بالا
  • مصرف بالای Ram و CPU در پردازش سنگین وبسایت
  • ارسال ایمیل به تعداد ارقام بالا و زیاد
  • احتیاج به نصب نرم افزار های(special) “خاص”
  • استفاده کنندگان زیاد و لایسنس های آنها

همانگونه که از نام سرویس معلوم است یک سرور با شناسنامه سخت افزاری مشخص و معین در اختیار یک کاربر قرار گرفته تا مورد استفاده قرار بگیرد و کاربران می توانند با دسترسی به ریموت برای مدیریت و اداره کامل منابع سخت افزاری و نرم افزاری اقدام نمایند.

 سرور های مجازی

در سرورهای مجازی که نام دیگر آن خرید وی پی اس ارزان هم میشود كاربرهای ديگري بر روي سرور قرار دارند و از آن نهایت استفاده را مي كنند اما تعداد اين كاربرها به مراتب كمترو پایین تر  از سرويس هاي اشتراكی ميزباني است. پس به این ترتیب منابع و موارد سخت افزاري بيشتري در اختيار كاربران قرار داده مي شود.

معمولا اساس و پایه كار سرورهاي مجازي به اينگونه است كه CPU بين تمام كاربران به اشتراك گذاشته مي شود اما بیشتر دیده می شود که ساير رسانه هاي ذخيره ساز از جمله Ram به صورت جداگانه براي هر كاربر در نظر گرفته مي شوند. مثلا اگر سه یا چهار و یا بیشتر و کمتر از این تعداد كاربر بر روي سرور قرار داشته باشند، براي چند نفری که هستند یک Ram با حافظه 1GB به صورت جدا در سرور تعیین و یا به سرور دستور داده مي شود.

تفاوت بین سرور مجازی و اختصاصی در چیست؟

تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصی در چیست؟

سرویس های  اختصاصی در داخل دو قالب  اصلی «سرور اختصاصی مجازی »و «سرور اختصاصی » به کاربران اراِئه می‌شوند که وابسته به نیاز وب سایت از لحاظ  عملکرد، سخت‌افزاری، قدرت، هزینه و غیره توسط کاربر تعیین و انتخاب خواهند شد.

زمانی‌ که وب سایت شما با کمبود منابع مواجه شد و از میزبان خود پیشنهاد تهیه سرور اختصاصی را دریافت کردید، این سوال به ذهن شما خواهد رسید که تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی در چیست؟

3 تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصی

  1. منابع و غرایم سرور اختصاصی کاملا در اختیار شما خواهد بود یعنی “دریک سرور  اختیار وب سایت یا نرم‌افزار برعهده ی شما قرار می‌گیرد تا هر آن‌ چه که می پسندید بر روی آن قرار داده و هیچ‌کدام از امکانات سرور به‌ صورت مشترک با کاربر یا سرور دیگری نخواهد بود.”
  2. نحوه چگونگی مدیریت سرویس قرار داده شده در اختیار کاربران در سرورهای اختصاصی دقیقا مانند سرورهای مجازی است. یعنی کاربر با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور می‌ تواند به سیستم عامل سرور مورد نظر متصل شده و سپس آن را مدیریت نماید. اما در مورد منابع سخت‌افزاری یک تفاوت عمده میان سرورهای مجازی و اختصاصی وجود دارد.
  3. در سرورهای اختصاصی بر خلاف سرورهای مجازی محدودیتی در منابع سخت‌افزاری در نظر گرفته نمی‌ شود. بدین‌ گونه یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربر قرار داده می‌ شود و می‌ تواند مطابق میل خود آن را مدیریت کند. همچنین هیچ‌‌ گونه محدودیتی در استفاده از منابع برای کاربر وجود ندارد و کاربر تا جایی‌ که سخت‌ افزار سرور قدرت و توان پردازش داشته باشد، از آن استفاده می نمایند. اگرچه از نظر قیمت تهیه سرور مجازی کم‌ تر است.

منبع شرکت وی پی اس ارزان

 

سرور مجازی

3 تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصی9 تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصیانواع سرورهاتفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصیسرورسرور اختصاصیسرور اختصاصی چیست؟سرور مجازیسرور مجازی چیست؟فرق سرور اختصاصی و سرور مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *