مزیت سرورهای مجازی (vps)

مزیت سرورهای مجازی (vps) برای کسب‌وکارها

امروزه وب سایت ها و بسترهای فناوری اطلاعات زمینه ساز رشد، نگهداری و حفظ اطلاعات بسیاری از شرکت ها شده اند به گونه ای که می توانند رشد و سودآوری مناسب یک شرکت را تضمین کنند. برای کسی که در حال طراحی یک وب سایت جدید با امید به رشد آن در مقیاس بسیار بزرگتر است، انتخاب یک سرویس قابل اعتماد با بالاترین سطح امنیت و کیفیت بسیار مهم است. در این مقاله به تعریف سرور مجازی و مزایای آن می پردازیم.

در سال های اخیر، سرورهای مجازی به یک تجارت میزبانی وب محبوب تبدیل شده اند. این امر می تواند به دلیل افزایش سطح دانش و اطلاعات صاحبان مشاغل در مورد نیازهای اساسی خود و صرفه جویی در هزینه های اضافی باشد.

با ما همراه باشید تا با مزیت سرورهای مجازی (vps) برای کسب‌وکارها اشنا شوید.

سرور مجازی چیست

سرور مجازی چیست

برای پاسخ به سوال سرور مجازی چیست میتوان بگوییم به طور خلاصه، منابع یک سرور فیزیکی شامل رم، سی پی یو، فضای دیسک و پهنای باند با استفاده از برنامه های مجازی سازی به چندین سرور مجازی اختصاص داده می شود. عملکرد این سرورها کاملاً شبیه به سرور اختصاصی است و نسبت به سرور اختصاصی بسیار مقرون به صرفه تر است.

هر سرور مجازی کاملاً مستقل از سایر حساب ها عمل می کند و بنابراین می تواند از سیستم عامل های مختلف با نسخه ها، منابع، نرم افزار و سخت افزار متفاوت استفاده کند. چیزی که این سرویس را محبوب می کند این است که ویژگی های سرور اختصاصی اما مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

زمانی که یک شرکت یا کسب و کار فعالیت خود را در این زمینه آغاز می کند، مهمترین چالش انتخاب خدمات مناسب است. مشتریان اغلب از ما پرسیده اند که کدام سرویس برای آنها مناسب است.

برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه در این زمینه، ویژگی های سرورهای مجازی در زیر آمده است.

مزایای سرورهای مجازی

مزایای سرورهای مجازی

برای اشنایی با مزایای سرورهای مجازی می توان به نکات زیر اشاره کرد:

افزایش قابلیت اطمینان

هاست اشتراکی مانند یک ستون دومینو عمل می کند. عملکرد یک حساب می تواند حساب های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام استفاده از هاست اشتراکی، سرعت و عملکرد سایت شما می تواند تحت تأثیر سایر حساب های روی سرور قرار گیرد.

مهم است که از خود بپرسید که آیا مایل به انجام این نوع چالش ها برای وب سایت خود هستید، به خصوص اگر یک تجارت مهم دارید؟

در سرور مجازی، برخلاف هاست اشتراکی، ترافیک و سایر فعالیت های حساب بر عملکرد شما تأثیر منفی نمی گذارد.

وب سرورهای مجازی رمزگذاری شده ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به میزبانی مشترک ارائه می دهند. این سرورها کاملاً از یکدیگر جدا بوده و تعداد کمی اکانت بر روی هر سرور فیزیکی میزبانی می شود که تضمین کننده امنیت، سرعت، کیفیت، کارایی بالا و عملکرد بهینه است.

مدیریت کامل سرور

یکی از گزینه های مهم دسترسی به سرور ریشه و اعمال تنظیمات مورد نظر (مدیریت کامل سرور) است.

با دسترسی روت، شما یا ادمین سرورتان کنترل کاملی بر محیط سرور خواهید داشت تا آن را دقیقاً مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. اگر به یک بسته نرم افزاری سفارشی یا پورت نیاز دارید، می توانید به راحتی آن را روی سرور نصب و پیکربندی کنید.

در هاست اشتراکی به دلیل محدودیت هایی که دارد نمی توان از بسیاری از برنامه های مورد نیاز یک کاربر خاص استفاده کرد اما با داشتن سرور مجازی می توان تمامی این محدودیت ها را دور زد.

سرور مجازی به دو صورت سرور مجازی مدیریت شده و مدیریت نشده (سرور مجازی اختصاصی) ارائه می شود که در حالت مدیریت شده کارشناس ادمین وب سرور شما بوده و تمامی تنظیمات مورد نظر شما را بر روی سرور مجازی اعمال خواهد کرد. این ویژگی ارزشمند است زیرا نیازی به دانش فنی مدیریت سرور یا استخدام ادمین سرور ندارد.

افزایش بهره‌وری و عملکرد بالا

منابع اختصاصی رم، سی پی یو، دیسک و پهنای باند به شما و بازدیدکنندگان سایت این امکان را می دهد که از سرعت بالای سایت و بارگذاری صفحات و امکانات آن لذت ببرید.

انعطاف‌پذیری

در سرور مجازی شما مجاز به انتخاب سیستم عامل و نرم افزاری می­‌باشید که می­خواهید بر روی سرور نصب کنید، همپنین همواره امکان ارتقا تک تک منابع را دارید. سرور مجازی می­‌تواند به راحتی و به سرعت منابع بیشتر یا کمتری را به همان اندازه که نیاز دارید به شما اختصاص دهد.

صرفه‌جویی در هزینه

هزینه سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی کمتر و از هاست اشتراکی بیشتر می­‌باشد. ولی با توجه به ویژگی‌های و امکاناتی که در اختیار کابر قرار می­‌دهد از نظر هزینه بسیار به صرفه خواهد بود.

نظارت بر سرور

یک ارائه دهنده VPS خوب به طور جدی شبکه، سخت افزار و نرم افزار خود را که سرویس شما بر روی آن قرار دارد مانیتور و نظارت بر سرور می‌کند. این امر امنیت فیزیکی سرور را تضمین می‌کند و همچنین در برابر تهدیدهای مجازی مانند هکرها، نرم افزارهای مخرب و حملات DDOS از سرویس شما محافظت می­‌کند.

میل سرور اختصاصی

یک سرور مجازی دارای یک سرور پست الکترونیک یا میل سرور اختصاصی است که به دامنه شما اختصاص داده شده است و فقط ایمیل های ارسال شده/دریافت شده در دامنه های سرور شما را مدیریت می کند. امکان ارسال و دریافت ایمیل به تعداد بسیار بیشتر از هاست اشتراکی وجود دارد و محدودیتی در هاست اشتراکی وجود ندارد. به دلیل استفاده اختصاصی از میل سرور و داشتن IP اختصاصی، ایمیل ها مسدود یا اسپم نمی شوند و قطعا در صندوق ورودی مقصد دریافت می شوند.

 مدیریت بکاپ

ارائه دهنده سرویس VPS باید راهی برای پشتیبان گیری از داده های شما ارائه دهد. از آنجایی که هر اتفاقی ممکن است در شبکه میزبانی رخ دهد، توصیه می‌شود از سرویسی استفاده کنید که به شما امکان پشتیبان‌گیری را می‌دهد. می‌توانید روی سرور خود تنظیم کنید که به‌طور خودکار و در زمان‌های مشخص از داده‌هایتان نسخه پشتیبان تهیه کند و آن‌ها را در همان سرور یا دیسک پشتیبان که جداگانه ارائه می‌دهید ذخیره کنید که به شما امکان مدیریت بکاپ می دهد.

نتیجه‌گیری

زمانی که تصمیم به حرکت و رشد در فضای مجازی دارید و نمی خواهید به گذشته برگردید، مهم است که یک هاست مناسب برای کسب و کار خود در نظر بگیرید، با انتخاب و خرید سرور مجازی، کنترل کاملی بر خدمات خود خواهید داشت و در عین حال سطح امنیت، سرعت، کارایی و انعطاف پذیری بسیار بالاتری نسبت به هاست اشتراکی دارند.

سرور مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *