سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکی

سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکی

چرا سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکی است

زمان نیاز به سرور مجازی

زمان نیاز به سرور مجازی هنگامی است که می خواهید وب سایت و کسب و کار خود را گسترش دهید و می خواهید محصولات و خدمات بیشتری ارائه دهید یا امنیت داده ها و سرعت بارگذاری صفحه برای شما بسیار مهم است، بهتر است از همان ابتدا سرور مجازی را انتخاب کنید زیرا این امر باعث تفاوت قیمت می شود. هاست اشتراکی و سرور مجازی نسبتا بزرگ است، اما با توجه به مزایای vps، ارزش آن را دارد…!حال به دلایل سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکی است میپردازیم.

زمان نیاز به سرور مجازی

مزایای سرور مجازی

مزایای سرور مجازی به ترتیب زیر است :

عملکرد

اکانت های هاست اشتراکی همیشه به عملکرد خوب حساب های دیگر تعریف شده در همان سرور وابسته هستند، به این معنی که اگر یک حساب کاربری قوانین را نقض کند و مثلاً اسپم ارسال کند، روی سرور و همه حساب های موجود در آن تأثیر منفی می گذارد. اگرچه VPS دارای منابع تضمین شده است و سرور دارای عملکرد قابل اعتماد و قابل پیش بینی است، اما اگر یک حساب VPS نامناسب روی سرور شما وجود داشته باشد و در سرور مجازی آن مشکل ایجاد کند، شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد زیرا هر حسابی مانند این یک سرور جداگانه در نظر گرفته می شود. حساب ها نمی توانند حافظه مورد نیاز را غصب کنند یا سرور را در لیست سیاه قرار دهند.

قابلیت سفارشی شدن بالا

سرور مجازی عملکردی مشابه سرور اختصاصی دارد. به عنوان مثال، برای برخی از برنامه ها، پورت ها یا پروتکل های خصوصی باید در فایروال بسته یا باز شوند. برای سرویس های میزبانی مشترک، تنظیم تنظیمات فایروال به دلایل امنیتی توصیه نمی شود، اما به لطف تنظیمات جداگانه سایر کاربران VPS، این امکان را در سرور مجازی وجود دارد.

در سرور مجازی می توانید: پورت ها را با گزینه IPTables ببندید.

در سرور مجازی، شما یک آدرس IP منحصر به فرد و دسترسی ریشه دارید.

شما همچنین می توانید خدماتی مانند ایمیل، پایگاه داده قابلیت سفارشی شدن بالا است. تنها محدودیتی که با VPS دارید این است که نمی توانید هسته خود را نصب کنید که به ماهیت عملکرد سرور مجازی مربوط می شود.

امنیت

خدمات هاست اشتراکی نسبت به VPS امنیت کمتری دارند. در این نوع هاست، اگر شخص بتواند به حساب کاربری دسترسی داشته باشد، می تواند به کل سرور آسیب برساند و باعث خرابی طولانی مدت آن شود. تا حد امکان از آسیب سرور جلوگیری می شود) اگر فرستنده هرزنامه بتواند سرور را در لیست سیاه قرار دهد، سایر موارد را تحت تاثیر قرار می دهد. حساب‌هایی که پیام‌های ایمیل قانونی ارسال می‌کنند و تا زمانی که نام سرور از لیست حذف نشود، این اثر منفی نیز ادامه دارد. به عبارت دیگر، اکانت های VPS مجزا هستند و حریم خصوصی خود را حفظ می کنند، که خطر دسترسی هکرها به حساب شما را کاهش می دهد! جداسازی حساب همچنین خطر حملات DOS و DDOS را کاهش می دهد.

مقیاس پذیری

سرورهای مجازی ذاتاً برای برنامه های مختلف مفید هستند – چه شما فقط نیاز به اجرای یک ایمیل سرور ساده داشته باشید، یا یک پایگاه داده با منابع کافی برای اجرای برنامه های مختلف، یا می خواهید ترافیک سنگینی را به سایت خود وارد کنید، همیشه در نظر بگیرید. که بتوانید سرور مجازی مناسبی را برای نیاز خود انتخاب کنید. علاوه بر این، شما می توانید به راحتی و بدون ناتوانی موقت با کمک یک شرکت میزبان، سطح خدمات خود را بالا یا پایین ببرید.

وب سایت های بی شمار

یکی دیگر از مزایای VPS توانایی اجرای وب سایت های بی شمار به طور همزمان است. در این نوع خدمات، اگر چندین مکان مختلف داشته باشید، هرگز با مشکل اشتراک تجهیزات مواجه نخواهید شد.

دسترسی به سرور از طریق نرم افزارهایی مانند Apache Virtual Host و بسته های VPS مشابه امکان پذیر است. پلن های سرور مجازی کمی گران تر از سرویس های میزبانی مشترک هستند، اما با یک سرور مجازی می توانید هر تعداد صفحه را که بخواهید میزبانی کنید. شاید برخی فکر کنند که سرور مجازی نقطه ضعفی دارد و داشتن آن به معنای مسئولیت زیاد است.

این بدان معناست که شما مسئولیت نصب نرم افزارهای مختلف، حفظ وب سایت، امنیت و سایر مسئولیت های مرتبط با راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را دارید. اگر با سرور مجازی و نحوه مدیریت آن آشنایی ندارید، بهتر است آن را به یک متخصص در این زمینه بسپارید، اما در هر صورت باید قدرت کنترل VPS را در حدی داشته باشید که بهتر است از یک سرور مجازی. سرور مجازی برای چنین هدفی

در این نوع سرور مجازی همه چیز توسط شرکت سرور انجام می شود و شما می توانید بر روی محتوای وب سایت خود تمرکز کنید.

علاوه بر این، سرعت بارگذاری وب سایت سرور مجازی (VPS) بسیار سریعتر از سرویس میزبانی مشترک است.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *