تفاوت سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده با نوع معمولی

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده با نوع معمولی

سرویس های سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده

در بازار امروز انواع مختلفی از سرویس های سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده وجود دارد که به دلیل وجود این تنوع، انتخاب یکی از آنها دشوار است. یکی از ویژگی های اصلی سرور سرعت پردازش داده ها است. بنابراین هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد، سرور توانایی بیشتری برای عملیات همزمان خواهد داشت. در این مقاله سرور اختصاصی و سرور مجازی مدیریت شده را به شما معرفی می کنیم و تفاوت های این سرورها را توضیح می دهیم.

پس از انتخاب نوع سرور مورد نظر، در نهایت باید یکی از زیر پلن های هر کدام را بررسی و انتخاب کنید. شاید یک سرور اختصاصی یا مجازی انتخاب کرده باشید، پس باید ببینید آیا سرور مدیریت شده برای شما مناسب است یا سرور مدیریت نشده. برخی از انواع سرورها بسیار شبیه به هم هستند و مبتدیان ممکن است تفاوت بین آنها را پیدا نکنند.

با این حال، اگر مطمئن نیستید که سرور مجازی بخرید یا سرور اختصاصی مدیریت شده و سرور بدون مدیریت، حتما ادامه مطلب را بخوانید.

سرویس های سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده

سرور اختصاصی و سرور مجازی مدیریت شده

اکنون به تفاوت سرور اختصاصی و مجازی مدیریت شده با نوع معمولی می پردازیم. سرور مدیریت شده سروری است که شما از آن استفاده می کنید، اما کنترل های اجرایی و نصب و مدیریت نرم افزار و جزئیات امنیتی و نگهداری سرور به طور کامل بر روی سرور است. سرور اختصاصی و سرور مجازی مدیریت شده به این معنی است که شما نگران راه اندازی و نگهداری سرور و همچنین به روز رسانی و رفع مشکلات احتمالی نخواهید بود. همانطور که می دانید کار مدیریت سرور بسیار تخصصی است و توصیه می شود آن را به کارشناسان مجرب بسپارید و به راحتی و به عنوان هاست اشتراکی از سرویس استفاده کنید اما با امکانات و منابع بیشتر، امنیت بهتر، سرعت بالاتر و توسعه کسب و کار فکر کنید.

به عبارت دیگر این شرکت یک سرویس میزبانی است که وظیفه نصب برنامه های لازم، بی نقصی، عملکرد صحیح و اعتبار و آپ تایم سرور را بر عهده دارد. بسیاری از مردم سرور مدیریت شده را انتخاب می کنند زیرا برای کاربران بدون تخصص مدیریت سرور ایده آل است. به طور کلی، این نوع سرویس سرور از نظر هزینه و قیمت کمی گرانتر از یک سرور بدون مدیریت است.

سرور اختصاصی و سرور مجازی مدیریت شده

سرور اختصاصی و سرور مجازی بدون مدیریت

این نوع سرور مشابه سرور مدیریت مجازی اختصاصی است. تفاوت اصلی این دو در این است که در این حالت باید برنامه های لازم را روی سرور نصب کنید، سرور را پشتیبانی و مدیریت کنید که ممکن است برای شخصی که تازه شروع به کار کرده است اصلاً امکان پذیر نباشد.

با سرور اختصاصی و سرور مجازی بدون مدیریت را اجاره می کنید که ارزانتر باشد اما ثبات و امنیت اطلاعات در سرور مدیریت شده بسیار بیشتر است زیرا از تجربه و تخصص کارشناسان مجرب استفاده می کنید که برای شرکت ها و مشاغل بزرگ بسیار عالی است. مشاغل مختلف بسیار ارزشمندتر و مقرون به صرفه تر هستند. به همین دلیل، میزبانی سرور مدیریت شده کمی گران تر است.

تفاوت دیگر بین سرور معمولی و بدون مدیریت و سرور مدیریت شده، توانایی شما در تسلط بر سرور است. در سرور مدیریت نشده سرور را اجاره می کنید و کنترل کاملی روی آن دارید اما در سرور مدیریت شده نگران نگهداری و به روز رسانی سرور که یک کار تخصصی است ندارید. بنابراین، بسیاری از مردم ترجیح می دهند یک vps لینوکس مدیریت شده را برای خرید یک هاست لینوکس خریداری کنند.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *