پروکسی سرور چیست

پروکسی سرور

یک پروکسی سرور یک دروازه بین کاربران و اینترنت فراهم می کند. این سروری است که از آن به عنوان “واسطه” یاد می شود زیرا به صورت آنلاین بین کاربران و صفحات وب آنها مشاهده می شود.

هنگامی که رایانه به اینترنت متصل است از یک آدرس IP استفاده می کند. این شبیه به آدرس خیابان منزل شما است، جایی که داده های ورودی را اعلام می کند، و داده های خروجی را با آدرس برگشتی برای سایر دستگاه های احراز هویت شناسایی می کند. یک سرور پروکسی در اصل یک کامپیوتر در اینترنت است که آدرس IP مخصوص به خود را دارد.با ما همراه باشید تا به سوالات پروکسی سرور چیست و به معرفی کامل پروکسی سرور بپردازیم.

سرورهای پروکسی و امنیت شبکه

سرورهای پروکسی و امنیت شبکه

پروکسی ها یک لایه امنیتی ارزشمند برای رایانه شما فراهم می کنند. آنها می توانند به عنوان فیلترهای وب یا فایروال ایجاد شوند و از رایانه شما در برابر تهدیدات سایبری مانند بدافزار محافظت کنند.

این امنیت اضافی همچنین زمانی ارزشمند است که با یک دروازه وب امن یا سایر محصولات امنیتی ایمیل همراه شود. به این ترتیب، می توانید ترافیک را با توجه به سطح امنیتی آن یا میزان ترافیکی که شبکه یا رایانه شخصی شما می تواند تحمل کند فیلتر کنید.

چگونه از پروکسی استفاده کنیم؟ برخی از افراد از پروکسی ها برای مقاصد شخصی مانند پنهان کردن مکان خود در هنگام تماشای فیلم آنلاین استفاده می کنند. با این حال، برای یک شرکت، می توان از سرورهای پروکسی و امنیت شبکه برای انجام چندین کار کلیدی استفاده کرد، مانند:

  • ارتقاء امنیتی
  • از فعالیت های سایبری کارمندان در برابر افرادی که سعی در جاسوسی از آنها دارند محافظت کنید
  • برای جلوگیری از برخورد، ترافیک اینترنت را متعادل کنید
  • کارکنان وب سایت ها و دسترسی کارکنان را در دفتر بررسی کنید
  • با ذخیره فایل ها یا فشرده سازی ترافیک ورودی، پهنای باند را ذخیره کنید

پروکسی چگونه کار می کند

برای پاسخ به سوال پروکسی چگونه کار می کند باید ابتدا بدانیم که آی پی چیست . سرور پروکسی آدرس IP مخصوص به خود را دارد، به عنوان یک واسطه برای رایانه ها و اینترنت عمل می کند. رایانه شما این آدرس را می‌داند و وقتی درخواستی را از طریق اینترنت ارسال می‌کنید، به پروکسی هدایت می‌شود که به وب سرور پاسخ می‌دهد و داده‌های صفحه را به مرورگر رایانه شما مانند Chrome، Safari، Firefox Slowly یا Microsoft Edge ارسال می‌کند.

نحوه دریافت پروکسی

نسخه های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. اتصالات سخت افزاری بین شبکه شما و اینترنت وجود دارد، جایی که داده ها را از طریق وب دریافت، ارسال و ارسال می کند. پراکسی های نرم افزار معمولا توسط یک ارائه دهنده میزبانی می شوند یا در فضای ابری ساکن هستند. شما برنامه ای را دانلود و نصب می کنید که تعامل پروکسی را تسهیل و نحوه دریافت پروکسی انجام میپذیرد.

اغلب، یک پروکسی نرم افزار را می توان با هزینه ماهانه دانلود کرد. گاهی اوقات، آنها رایگان هستند. نسخه‌های رایگان معمولاً آدرس‌های کمتری را به کاربران ارائه می‌دهند و ممکن است فقط تعداد کمی از دستگاه‌ها را پوشش دهند، در حالی که پراکسی‌های پولی می‌توانند خواسته‌های کسب‌وکارهایی با چندین دستگاه را برآورده کنند.

سرور چگونه پیکربندی می شود

برای شروع کار با یک سرور پراکسی، باید آن را در رایانه، دستگاه یا شبکه خود پیکربندی کنید. حال چگونه سرور چگونه پیکربندی می شود هر سیستم عامل مراحل نصب مخصوص به خود را دارد، بنابراین مراحل مورد نیاز برای رایانه یا شبکه خود را بررسی کنید.

در بیشتر موارد، تنظیمات به معنای استفاده از یک اسکریپت پیکربندی خودکار است.

چگونه یک پروکسی از حریم خصوصی و داده های رایانه محافظت می کند

چگونه یک پروکسی از حریم خصوصی و داده های رایانه محافظت می کند ,سرور پروکسی عملکرد فایروال و فیلتر را انجام می دهد. کاربر نهایی یا مدیر شبکه می تواند یک پروکسی را انتخاب کند که برای محافظت از داده ها و حریم خصوصی طراحی شده است. داده های ورودی و خروجی را از رایانه یا شبکه شما بررسی می کند. سپس قوانینی را اعمال می کند که شما را از افشای آدرس دیجیتال خود در سطح جهانی باز می دارد. فقط آدرس IP پروکسی توسط هکرها یا سایر بازیگران بد دیده می شود. بدون آدرس IP شخصی شما، افراد در اینترنت به اطلاعات شخصی، برنامه ها، برنامه ها یا فایل های شما دسترسی مستقیم ندارند.

پس از نصب، درخواست های وب به یک پروکسی می روند که سپس به اینترنت می رسد و آنچه را که می خواهید از اینترنت دریافت می کند. اگر سرور رمزگذاری شده باشد، گذرواژه‌ها و سایر داده‌های شخصی از سطح بالاتری محافظت می‌شوند.

مزایای پروکسی سرور

مزایای پروکسی سرور

یک سرور پروکسی دارای مزایای فراوانی برای کاربران خود فراهم می کند، مزایای پروکسی سرور مانند:

ارتقای حریم خصوصی: یک سرور پروکسی می تواند آدرس IP کاربر را از سرور مخفی کند و چندین مشتری را به عنوان یک کامپیوتر واحد نشان دهد. این می تواند حریم خصوصی کاربران اینترنت را افزایش دهد.

مسدود کردن سایت های مخرب: سرورهای پروکسی معمولاً برای اجرای فیلترهای محتوا استفاده می شوند. یک سرور می تواند طراحی شود تا دسترسی به سایت های مخرب یا نامناسب را مسدود کند.

فیلتر محتوا: یک سرور پروکسی می تواند انواع خاصی از محتوا را در وب سایت ها مسدود کند. این می تواند به کاهش خطر حمله توسط سایت های مخرب کمک کند.

ذخیره سازی سایت: کاربر ممکن است به طور منظم از سایتی با محتوای ثابت بازدید کند. سرور پروکسی می تواند یک کپی از این محتوا را ذخیره کرده و مستقیماً در اختیار کاربر قرار دهد و کاربر را قادر می سازد تا سریعتر به آن دسترسی پیدا کند.

محدودیت های دور زدن: دسترسی به برخی وب سایت ها فقط از کشورها یا مناطق خاصی امکان پذیر است. استفاده از یک سرور پراکسی واقع در یک مکان پذیرفته شده می تواند به کاربر اجازه دهد تا این محدودیت ها را دور بزند.

محدودیت های سرور پروکسی

در حالی که یک سرور پروکسی دارای مزایای بسیاری است، محدودیت های سرور پروکسی نیز دارد، از جمله:

سرعت کمتر: یک سرور پروکسی یک مرحله اضافی را به عنوان جریان ترافیک بین مشتری و سرور اضافه می کند. این بدان معنی است که هر محتوای ذخیره نشده ممکن است کندتر بارگیری شود.

بدون رمزگذاری: برخلاف VPN ها، اکثر سرورهای پروکسی هیچ رمزگذاری ترافیکی ارائه نمی دهند. این بدان معناست که هیچ گونه حفاظت اضافی در برابر تهدیدات شخص ثالث ارائه نمی دهد.

ورود به سرور: تمام ترافیک کاربر از طریق سرور پروکسی آن جریان دارد. این بدان معنی است که یک سرور می تواند کل تاریخچه اینترنت کاربر را ضبط کند و حریم خصوصی و امنیت را به خطر بیندازد.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *